21 Mayıs 2010 Cuma

ÇANAKKALE

ÇANAKKALE

Bin dokuzyüz on beş havada bulut
Düşman geçecekmiş Çanakkaleyi
Hey gafil yurdumu işgali unut
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Ne işiniz vardı benim yurdumda
Yedi düvel birden plan kurdun da
Gelip yurdun her tarafın(ı) sardın da
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Sinsice sokulup vurmak istedin
Türk'ün askerini kırmak istedin
Canım Vatanımı almak istedin
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Mustafa Kemal'di ordu başında
Askerleri on beş yirmi yaşında
Ne emeğininiz vardı toprak taşında
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Gemiler denizden bomba attılar
Bir lokma ekmeğe zehir kattılar
Yurda giremeyip suya battılar
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Yoksul ama imanlıydı askerim
Saldırdı düşmana ya Allah kerim
Gaflete bir daha düşmeyin derim
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Yedi düvel kapımıza dayandı
Conk bayırı al kanlara boyandı
Vatan sever halkım o an uyandı
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Atatürk askerin önünde koştu
Ordum da yanında sel gibi coştu
Düşman'ın çabası ne yapsa boştu
Ordum ölür yine, vermez kaleyi.

7/7/2009

                                            İsmihan Erdoğmuş






2 yorum:

ilhan koruyucu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ilhan koruyucu dedi ki...

Yedi düvel kapımıza dayandı
Conk bayırı al kanlara boyandı
Vatan sever halkım o an uyandı
Ordum ölür yine, vermez kaleyi


Duygulu,içten,etkileyici ve anlam yüklü çalışması için şair yüreği kutluyorum,kalemine,yüreğine sağlık.Saygı,sevgilerle.